Sista höstfixet i trädgården

 


Idag blev det lite 

trädgårdsarbete.

Ganska skönt ute ändå

när det är vindstilla och man rör på sig.



Det mesta höstfixet var redan gjort innan vi åkte till Spanien 

och nu har jag gjort resten.

Bland annat klippte jag ner vinrankan i pergolan 

så att bara stammen är kvar.




En hel del blev bortklippt!



Så klippte jag ner pionerna 

och krattade lite löv över landet.



Flera kryddor är ännu fina 

och man kan skörda gräslök, mynta, salvia och citronmeliss.




Så har jag tagit in dahliaknölarna. 
I stället satte jag ner tulpanlökar i krukorna 
som jag ställde in i cykelförrådet.

Jag har tidigare planterat tulpanerna vid trappan 
se inlägget här 
men de senaste åren har rådjuren kalasat på knopparna 
så nu prövar jag med krukor istället.
Dem kan jag ju lättare rådjurssäkra.

Tänk, det är samma lökar som jag använder år efter år.
En fantastisk sort som jag dessvärre inte vet namnet på.


Nu ska jag fixa lite middag till mamma och mej.

Ha en fin söndagskväll! 















Kommentarer