Ur Lantliv

 



När jag letade bland gamla bilder i datorn
stötte jag plötsligt på de bilder från vårt lantställe
som år 2016 publicerades  

i tidningen Lantliv.



Det hela började med 
att Lantliv frågade om de fick göra ett reportage hos oss.




Maken lät sig övertalas av mej
eftersom jag tyckte att det skulle vara intressant att se hur proffsen jobbar.




Det visade sig dock att Lantliv kom tillbaka 
och frågade om jag inte själv ville fotografera.




Vilken ära,
jag som inte ens vet skillnaden mellan bländare och slutare, hehe, 
utan fotograferar bara på känsla.




Jag använde förstås systemkameran 
men när jag nu ser bilderna 
tycker jag att det är synd att jag på den tiden inte alls kunde redigera bilderna.
 



På bilden här ovan 
är exempelvis bordduken gulaktig i papperstidningen.




Och bilden av sofforna och bokhyllorna 
skulle jag ljusa upp en aning idag.




Det mesta är sig likt på bilderna
men altanen är numera utbyggd på övre sidan om huset.




Och räcket utanför dubbeldörrarna 
har vi tagit bort
eftersom överliggaren var i siktlinjen 
när man sitter i sofforna.




Reportaget var ganska stort 
som ni ser i ett gammalt inlägg här
Alla bilder som jag skickade in kom ändå inte med 
som t.ex. den här om hur jag gjorde pesto:




Jag var dock själv ganska nöjd över den :-)
eftersom jag lyckades klura ut hur jag skulle få saltkornen synliga.




Nu när jag ser bilderna tänker jag 
att jag ska ta fram systemkameran igen.
Det blir bra när jag går i pension.
Kanske jag ändå kunde lära mej lite mera om hur den fungerar.




Solstolarna är numera målade i svart 
och klädda i ett svartvitt tyg med grafiskt mönster.










Oj, underbart med ljus och värme!




Jag vill dela med mig av bilderna i dag,
för just nu i novembers mörker 
kan vi ju drömma lite om sommaren!





Maken har kommit hem från Spanien nu.
Skönt för jag har längtat efter honom.
Dock är han lite chockad över mörkret och fukten här hemma
medan jag själv har vant mej efter flera veckor hemma.

Skönt också med fredag!

Ha en skön kväll!


Kommentarer

Tack för härliga sommarbilder. Jättefina. Kraaam Pia