Bärtider

 



Hemma i stan har vi haft 

gott om bär 

i sommar.



Vi har ätit skuggmoreller i mängder.
Dem måste man koka upp med socker
för de är ganska så sura att äta råa.

På tal om sura bär
har även vinbären har gett god skörd i år...




... liksom björnbären.




Det är ju en himla otur
att jag inte är den saftande och syltande typen.




Vinrankan ger som vanligt ordentligt med druvor 
men maken har gjort en rejäl rensning av både grenar och druvor.



Själv har jag gått loss med häcksaxen 
på både buskar och häck.
Mamma bidrar med goda råd från hammocken.




Vår lilla trädgård är i grunden mycket lättskött 
men några dagars arbete krävs ändå.




Och här är resultatet.




Vi har haft ett fantastiskt väder i augusti
så sommaren har bara fortsatt för oss.

Det kändes inte ens konstigt när skolorna började
och folk gick tillbaka på jobb.





Fast lite påmind blir jag dock
när jag numera dricker kaffe hemma 
ur samma mugg som jag haft vid kaffebordet på jobbet i så många år.

Jag har drejat den själv 
och den är nu en trevlig påminnelse om min nyvunna frihet.



Finaste tisdagen på er!



Kommentarer