Äppelmoset


Jag måste bara än en gång dela med mej
av världens bästa recept på 

äppelmos. 


Vi har klippt vår häck i hörnet 
så att de små skolbarnen ska kunna gå tryggt på gatan
och så har vi krattat ihop fallfrukten. 

Vi får inte så stor äppelskörd
så det blir nog inte någon äppeljuice i år.
I fjol var det annat, titta här.



Däremot har jag gjort lite äppelmos på fallfrukten. 

Jag skär bara slarviga bitar runt kärnhuset
och skär sedan bort det som är skadat.




Så ner med bitarna i kokande vatten
för ett hastigt uppkok.

Så häller jag bort vattnet
och kör äppelbitarna med stavmixer.




Supergott, osockrat äppelmos
som dock måste frysas för riktigt lång hållbarhet.
I kylen håller den några veckor.



Oj, vad jag känner mej huslig.


Hoppas er torsdagskväll blir fin!




Kommentarer