Stans lyxigaste hus

 


Nu har jag glädjen att visa er bilder från det jag tror måste vara 

stans lyxigaste hus.

Spektakulär arkitektur, fantastiska materialval och massor av designikoner.

Ja, ni ska få se.








Räcket upp till ”bron”
är ett konststycke i sig 
i rundat glas.











Hissen från entrén eller garaget går rakt upp i lägenheten 
och när hissdörrarna öppnar sig är detta den vy man möter.





Min första tanke var 
att det påminner om presidentens representationshus Talludden i Helsingfors, 
ni kan titta själva på den sista bilden i inlägget här.





Bron leder ut till ett rum som påminner om en kommandobrygga.
Utsikten därifrån över inloppet till hamnen bidrar till känslan.

















Givetsvis är utsikten fin både från badkaret och bastun.













Bilderna tog jag på det kombinerade housewarmingpartyt/trädgårdsfesten 
med fantastisk förtäring. 

Värdparet hade inte lämnat något åt slumpen vill jag lova.





Hoppas ni njöt av bilderna 
och att ni får en riktigt fin söndag! 












Kommentarer

WOW! Väldigt najs! Tack för den fina guidade turen i det läckra huset :)