En representationsvilla

 


Genom åren har jag varit på en hel del representation i jobbet 
och när vi har besök händer det ofta att vi bjuder på middag eller lunch 
i den här kaptensvillan som numera är 

en representationslokal.



Villan var en skeppsredarfamiljs privatbostad 
och den donerades för att användas för representation.

Lite som Villa Bonnier i Diplomatstaden i Stockholm
som jag skrev om här.




Villan brann ner nästan till grunden år 1990 
men återuppbyggdes efter det 
så att det är svårt att skilja kopian från originalet.





Genom all representation har jag fått träffa många intressanta människor,
mest diplomater och riksdagsledamöter men även en del statsöverhuvuden.


Till de mest minnesvärda besöken jag varit med om hör Georgiens president. 
Gästerna styrde och ställde i vårt program 
så att besöket inte liknade något annat 😉.





Den här delen av jobbet är förstås både kul och spännande 
men jag kommer ändå inte att sakna den när jag går i pension om ett år.
Jag kan det här nu 
och känner stor tacksamhet för allt jag har fått vara med om 
men sedan börjar ett nytt kapitel där jag befriande nog representerar bara mej själv.


Fin tisdagskväll på er!

























Kommentarer