Nu börjar det likna något

 



Vår trädgård har varit ganska kaotisk ett tag nu
efter att vi hade grävskopan på besök.
Nu börjar man dock ana hur det ska bli.




Stolarna ska tvättas 
eller kanske till och med får lite ny färg
men i söndags var vi nytra när plattorna kommit på plats
så vi premiärdrack kaffe så fort vi ställt dem på plats.
Det var liksom lite bättre väder då.




Jag säger bara det - 
ättika!

Kopparbunken med blommorna på bilden här nere,
var så svart att det inte gick att ana att det var koppar
men med salt, ättika och en svamp tog det en minut att få den ren.





Här  ser ni en bild av den gamla porten med en ung vinranka och 
här  hur den såg ut för två år sedan.

Tanken är att det ska bli minst lika grönt nu
men att rankan ska ha ett stadigare underlag att klättra på
än det lilla snöret som hotade brista under tyngden av druvorna.




Svårt att tro att min vision om ett grönt tak 
med klasar av blåregn på våren och blå druvor på hösten
ska kunna bli verklighet.

Jag återkommer säkert med en rapport.


Svårt också att tro att det snart blir juni.

Brrrrrr -  i morse saknade jag handskarna när jag cyklade på jobb.


Ha en fin fortsättning på torsdagskvällen!




Kommentarer

Det blir så fint det där. Älskar golvet eller vad man nu ska kalla det. Ja ättika är en suverän rengöringsprodukt. Klart att det ska digna av druvor och blåregn i er fina pergola. Kraaam pia